Van kunstenaar naar online icoon

Studio Beton stond voor een uitdagend vraagstuk halverwege 2023: prachtige meubels, gemaakt uit beton, bekendmaken aan de buitenwereld.
Klant:
Studio Beton
Datum:
10/5/2024
Website:
http://www.studiobeton.be

Met de hulp van een gerichte strategie zette Creatus Group deze uitdaging om in een indrukwekkend succesverhaal. Binnen een tijdsbestek van een half jaar is de merkidentiteit van Studio Beton geëxplodeerd, zowel online als offline.

Strategisch Meesterschap: Een gecombineerde aanpak

De kracht van onze aanpak ligt in het integreren van verschillende marketingtechnieken die complementair aan elkaar werken om maximale impact te realiseren. Voor Studio Beton begon dit allemaal met een uitgebreid marktonderzoek, gekoppeld aan een strategie van meer dan 150 pagina’s waar zowel het DNA van de onderneming beschreven stond alsook een uitdagende roadmap.

Daarna volgde een zeer krachtige Performance Marketing:

De merkzichtbaarheid van Studio Beton werd versterkt door effectieve content marketing op platformen zoals Facebook, Instagram en Pinterest.

Dit werd gevolgd door een reeks aan verschillende advertenties. Met geavanceerde targeting en optimalisatie van advertenties werd de efficiëntie van het marketingbudget gemaximaliseerd, wat resulteerde in een kostenefficiënte leadgeneratie.

Niet enkel online was dit succes te merken. Ook offline werden er verschillende successen behaald. Zo staat de prachtige brochure er, helemaal in lijn ligt met het DNA van Studio Beton.

Tenslotte won Studio Beton op één van de beurzen waar ze jaarlijks aanwezig zijn voor het tweede jaar op rij de award voor beste beursstand.

De resultaten spreken voor zich:

In totaal meer dan 75 000 mensen bereikt

Op een jaar tijd 5000 volgers gegenereerd op Instagram en 3700 op Facebook. Van een succesvolle lancering gesproken.

Verder werden er met advertenties nog eens 670.000 mensen bereikt.

-› Hier kwamen in totaal 1257 leads uit

Ook de stocksale zat helemaal gevuld, met 125 inschrijvingen via online advertenties.

Dit zorgde voor een heel succesvolle verkoop die dag.

Deze cijfers spreken tot de verbeelding en de ROI was gigantisch.

Meer cases

Bekijk alle

Let’s talk

BRAND EVOLUTION.

Let’s make impact.

Let's grow together
Door op "Alle cookies toestaan" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en onze marketinginspanningen te ondersteunen. Bekijk ons Privacybeleid & Cookiebeleid voor meer informatie.